Spomenik domovini svečano je otvoren u Zagrebu na Trgu Stjepana Radića na 21. obljetnicu smrti prvog hrvatskog predsjednika Franje Tuđmana (10. prosinca). Autor projekta poznati je arhitekt Nenad Fabijanić koji je cjelokupan kompleks zamislio u tri dijela: Oltar domovine, Zid boli i minimalistički oblikovan portal širok tridesetak metara.
Snimio MIRKO CVJETKO
Kao i uvijek kada se radi o ovakvim monumentalnim projektima, različiti komentari struke, politike svih profila i, dakako, javnosti nisu izostali. Jednima je sve savršeno, drugi propituju cijenu i transparentnost troškova čitavog projekta, treći njegovu lokaciju, četvrti formalni izgled... U sljedećem broju Vijenac se namjerava detaljnije posvetiti složenoj i osjetljivoj temi Spomenika domovini.
Istaknuta multimedijalna umjetnica Paulina Jazvić trebala je ove godine izlagati u ciklusu Suvremeni umjetnici u stalnom postavu, koji već niz godina nadasve uspješno organizira Muzej za umjetnost i obrt.
Planove za to, dakako, poremetio je potres zbog kojega je stalni muzejski postav oštećen, a samim time i zatvoren za javnost. Umjesto toga umjetnica je u dogovoru s ravnateljem Miroslavom Gašparovićem i kustosicom Jasminom Fućkan na stubištu koje vodi u stalni postav izložila simpatičnu i duhovitu instalaciju sačinjenu od dvadeset identičnih samostojećih fotografija svojega kraljevskog pudla Švrće. Instalacija pod naslovom Top Dog Underdog ne samo što simbolički čuva oštećeni muzejski fundus nego i zacijelo uveseljava kako posjetioce izložbe Protreseni MUO tako i sve djelatnike muzeja, dajući im nadu u neka bolja i veselija vremena.
Anthony Blunt (1907–1983) zasigurno je jedan od najvećih autoriteta kada se govori o francuskoj umjetnosti 16. i 17. stoljeća. Vrhunski stručnjak nadasve zanimljiva i kontroverzna životopisa – u mladosti je špijunirao za Sovjetski Savez te zajedno s Macleanom, Burgessom, Philbyjem i Cairncrossom činio čuvenu špijunsku Petorku iz Cambridgea – bio je i ravnatelj znamenitog Umjetničkog instituta Courtauld te kustos kraljičine zbirke slika.
Izd. Leykam International, Zagreb, 2020.
Njegova knjiga Umjetnost i arhitektura u Francuskoj 1500–1700, čije je prvo izdanje objavljeno još 1953, i danas je klasičan i nezaobilazan priručnik za spomenuto razdoblje. Zahvaljujući vrsnom prijevodu upravitelja Strossmayerove galerije starih majstora HAZU Borivoja Popovčaka te izdavačima Leykam international i Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu svi zainteresirani sada imaju prigodu čitati je i na hrvatskom jeziku.
699 - 700 - 17. prosinca 2020. | Arhiva
Klikni za povratak